Jak wysyłamy, co zrobić w razie uszkodzenia przesyłki
Wszystkie przesyłki są starannie przygotowane. Dokładnie zabezpieczamy każdy produkt w kilkuwarstwowy karton i folię bąbelkową, szkło zabezpieczone jest dodatkowo papierem lub styropianem i najczęściej umieszczone w drewnianych skrzynkach. Stłuczki w transporcie to około 1% realizowanych przez nas wysyłek. Pozostałe 99% oznacza pewność, że przesyłka dotrze nienaruszona. Gdyby jednak okazało się, że cokolwiek uległo zniszczeniu, dostarczymy ponownie element na nasz koszt.
Dla zapewnienia maksimum bezpieczeństwa dostawy, prosimy o sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera lub pracownika poczty w momencie odbioru. Jeśli okaże się, że jakikolwiek element został uszkodzony, obowiązkiem kuriera jest spisanie protokołu szkody a na poczcie - przyjęcie reklamacji. Prosimy jednocześnie o poinformowaniu nas o tym fakcie i przekazaniu oryginału protokołu do naszego sklepu.
Warunkiem przyjęcia reklamacji związanej z uszkodzeniem towaru w transporcie jest spisanie z kurirerm protokołu uszkodzenia lub złozenie reklamacji na poczcie.
W wypadku przesyłek kurierskich nowy element wysyłamy niezwłocznie po otrzymaniu protokołu (może być przesłany mailem)
W wypadku przesyłek pocztowych sprawa jest bardziej skomplikowana. Na rozpatrzenie reklamacji czeka się ok. dwa tygodnie. Ponieważ odszkodowanie otrzymuje składający reklamację - to państwo dostaniecie pieniądze za uszkodzony przedmiot. Dlatego trzeba dokonać ponownej zapłaty na nasze konto (pieniądze te zostaną później zwrócone państwu przez pocztę). Można również odesłać do nas uszkodzoną przesyłkę (całą: tzn. opakowanie i zawartość ) i wtedy my składamy reklamację i dostajemy odszkodowanie. Ale najczęściej poczta zatrzymuje całą paczkę aż do rozpatrzenia reklamacji. W wypadku gdy w środku był tylko jeden uszkodzony element trzeba czekać z ponowną wysyłką aż poczta zwróci całość i wtedy dopiero możemy odesłać do państwa kompletne zamówienie.
Ponieważ ewentualne reklamacje przesyłek kurierskich załatwiane są bardzo szybko, polecamy tą formę wysyłki.
Kurierzy dostarczają przesyłki w godzinach 10-17. Niestety nie mamy wpływu na to o której godzinie przesyłka zostanie dostarczona do państwa. Po nadaniu paczki wysyłamy mailem powiadomienie z numerem listu przewozowego. Posługując się tym numerem na stronie firmy kurierskiej można sprawdzić status przesyłki oraz znaleźć kontakt do oddziału obsługującego Państwa rejon i telefonicznie ustalić orientacyjna porę dostawy.
W wypadku gdy kurier dwukrotnie nie zastanie odbiorcy, paczkę można odebrać osobiście w oddziale firmy kurierskiej. Jeżeli przesyłka nie zostanie doręczona lub nie zostanie odebrana - wraca do nas.
W wypadku przesyłek pocztowych można śledzić losy przesyłki podobnie jak w wypadku firm kurierskich, jednak z doświadczenia wiemy że często status przesyłki pocztowej jest aktualizowany ze sporym opóźnieniem. Często zdarzają się sytuacje gdy przesyłka doręczona widnieja jako dopiero oddana do urzedu pocztowego. Ewentualne reklamacje z powodu opóźnienia lub zagubienia można składać po 14 dniach od nadania przesyłki. Poszukiwanie paczki i wyjaśnianie sytuacji zajmuje kolejne 2 tygodnie. To kolejny powód dla którego lepiej wybrać dostawę kurierem. W wypadku niedoręczenia przesyłki listonosz zostawia awizo, a paczkę można odebrać na najbliższej poczcie. To przewaga wysyłki pocztą.
Niezależnie od tego w jaki sposób wysłane było zamówienie warunkiem ponownego dostarczenia uszkodzonych w transporcie elementów jest spisanie protokołu / reklamacji i przesłanie go do nas.
|